Anette Krogh tur

Her kommer informasjon om turen til Anette Krogh.
I år går turen 22-24 september.

05.04.201912:21 Redaktør

"Filosofien bak disse turene er at jeg synes det er viktig at vi har kjennskap til hvor en gruppe har vært eller skal. På denne måten kan vi flettet dette inn i guidingen vår. Det er bakgrunnen for utvelgelse av sted. Som reiseleder har jeg hatt flere grupper som har vært - eller skal til Sverige, så denne gangen går turen til Mora. - Anette Krogh

Årets høsttur - 22-24 september 2019

Turen starter i Oslo og går via Kongsvinger, hvor vi får omvisning på festningen. I Torsby, Sverige, besøker vi Finnskogscentrum for å lære om finnene som i sin tid slo seg ned i Norge og Sverige. Vi overnatter på Mora Hotell, og før vi kommer til hotellet får vi en omvisning i Anders Zorn museum.

Mora er også kjent for det at det er målområdet for det 90 km lange Vasaloppet.

Dagen etter starter vi med et besøk hos Nils Olsson for å se på tilvirkning av Dalahesten, et must for alle turister.

Vi skal naturligvis til Carl Larssons hjem i Sundborn , etterfulgt av en lunchpause i Falun. Så går turen videre til Sunne hvor vi overnatter på Selma Spa.

Tirsdag morgen drar vi til Selma Lagerlöfs Mårbacka, før vi så besøker Rottnerosparken og får høre hvordan en av Gustav Vigelands skulpturer endte der.

Hvis vi har tid legger vi inn Rackstadmuseet i Arvika (og kanskje kan vi nå Systembolaget), før vi krysser grensen.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Inkludert i prisen er egen buss, reiseledelse, overnattinger med 3 retters middag, alle besøk og omvisninger. Det er mulig å ta med deltager.

Pris pr person i dobbeltrom: Nkr 4920,-

Enkeltromstillegg: Nkr 600,-

Betaling til Anette Krogh konto 2650 04 63405

Påmelding innen 15.8. Sendes til: anettekrgh1@gmail.com (uten o i navnet)

PS. Tar forbehold om forandringer i programmet.

Turen vil også bli tilbudt medlemmer av IATM Nordic

Høsttur 2019 PDF