Guidekurs 2018 - 2019

Neste guidekurs vil bli arrangert av Oslo Guideforening september 2018 - mai 2019.

PROGRAM & PÅMELDING
23.09.201720:08 Redaktør

KURSSTART: Mandag 3. september 2018

INFORMASJONSMØTE:

Onsdag 22. august 2018 kl. 18.00. Nedre Vollgate 8, i lokalene til Otto Treider gymnas

KURSINNHOLD:

Kurset har en fagkombinasjon som ivaretar de kravene som stilles i Oslo kommunes kravsspesifikasjon for godkjenning som osloguide.

UNDERVISNING:

Undervisningen foregår hver mandag og onsdag fra 17:00 til 20:00/21:00, samt noen torsdager, også fra 17:00 til 20:00/21:00

Kurset starter i september 2018 og avsluttes i mai 2019. All undervisning foregår på norsk.

PRAKTISK TRENING:

Lørdager og søndager, 1 til 2 ganger per måned, brukes til praktisk trening og øvelser. Praktisk trening omfatter guiding i museer, i buss og på vandringer.

MENTORING

Kursdeltagerne vil bli tilbudt mentorering. Formålet er at deltagerne i samarbeid med Oslo-guider forbereder seg til guideeksamen. Oslo-guidene, som alle bidrar pro bono, deler sin erfaring til grupper med 2-3 deltagere både når det gjelder guideteori og guidepraksis. Deltagerne får anledning til å bli kjent med guiderollen på et tidlig tidspunkt og vil, så langt det er mulig, kunne øve seg som guider i de språkene som de ønsker å kvalifisere seg i.

EKSAMEN I KOMMUNAL REGI:

April/mai 2019. Eksamen er tredelt, med skriftlig eksamen, muntlig eksamen (språktest) og praktisk prøve i buss.

FORELESERE:

I kurset vil det bli gitt pensum relevante forelesninger enten i auditorium eller i museene. Foreleserne er:

• Eksperter fra museene
  • Guider med faglig og pedagogisk kompetanse
  • Fagpersoner fra statlige/kommunale institusjoner

PRIS: Kr 20.000,- for 2 semestre. Eksamensavgift til Oslo kommune kommer i tillegg.

PÅMELDING INNEN TIRSDAG 28. AUGUST 2018

Bruk påmeldingsskjemaet på denne siden eller send din cv og motivasjonsbrev til Oslo Guideforening, styret@osloguideforening.no

For mer informasjon ring 22 14 34 07 eller 950 79 521.

Kravspesifikasjon

google map